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Veranstaltung ist aus dem Semester
WS 2019/20
, Aktuelles Semester: SoSe 2024
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- Funktionen:
Zur Zeit kein Belegungszeitraum aktiv.
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International Marketing
Sprache: Englisch
Belegpflicht
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Nr.:
3585
Vorlesung
WS 2019/20
2 SWS
Jedes Semester
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Bachelor-Studiengang:
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Bachelorstudiengang Technik-Management
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Studiengang
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International Academy, Abschluss 97,
(
1.
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2.
Semester )
- ECTS-Punkte : 3
- Kategorie : Pflichtfach
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Zugeordnete Lehrperson:
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Niersbach
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Zur Zeit kein Belegungszeitraum aktiv.
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Termin:
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Montag
14:15
-
15:45
Einzelter.
Beginn : 21.10.2019
Ende : 21.10.2019
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Raum :
B 307 Seminarraum
Gebäude B
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Montag
17:45
-
19:15
Einzelter.
Beginn : 28.10.2019
Ende : 28.10.2019
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Raum :
B 310
Gebäude B
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Montag
17:45
-
19:15
Einzelter.
Beginn : 11.11.2019
Ende : 11.11.2019
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Raum :
B 310
Gebäude B
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Dienstag
16:00
-
17:30
Einzelter.
Beginn : 12.11.2019
Ende : 12.11.2019
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Raum :
B 308 Seminarraum
Gebäude B
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Montag
14:15
-
15:45
Einzelter.
Beginn : 18.11.2019
Ende : 18.11.2019
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Raum :
B 016
Gebäude B
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Mittwoch
08:00
-
09:30
Einzelter.
Beginn : 20.11.2019
Ende : 20.11.2019
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Dienstag
16:00
-
17:30
Einzelter.
Beginn : 26.11.2019
Ende : 26.11.2019
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Raum :
B 307 Seminarraum
Gebäude B
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Donnerstag
10:00
-
13:00
Einzelter.
Beginn : 28.11.2019
Ende : 28.11.2019
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Dienstag
16:00
-
17:30
Einzelter.
Beginn : 03.12.2019
Ende : 03.12.2019
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Raum :
B 308 Seminarraum
Gebäude B
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Dienstag
16:00
-
17:30
Einzelter.
Beginn : 10.12.2019
Ende : 10.12.2019
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Raum :
B 308 Seminarraum
Gebäude B
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Donnerstag
08:00
-
19:00
Einzelter.
Beginn : 12.12.2019
Ende : 12.12.2019
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Dienstag
16:00
-
17:30
Einzelter.
Beginn : 07.01.2020
Ende : 07.01.2020
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Raum :
B 307 Seminarraum
Gebäude B
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Dienstag
17:00
-
18:30
Einzelter.
Beginn : 14.01.2020
Ende : 14.01.2020
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Raum :
B 307 Seminarraum
Gebäude B
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Inhalt: |
1. Strategic analysis
2. Marketing Management
3. Autism as another operating system
Knowledge transfer:
20% lecture, 30% company partners, 30% self studies and interviewa, 20% meeting with industry partners |
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Literatur: |
Standard literature: Kotler, Bruhn, d' Aveny, Meffert, Diller, Backhaus, Plinke,
Michael Kleinaltenkamp, W. Plinke, I. Wilkinson, I. Geiger (2015)
Fundamentals of Business-to-Business Marketing, Mastering Business Markets, Springer Verlag |
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Lernziele: |
The course discusses different issues in international marketing activities whereas the focus lies on the analysis and development of internaional markets. This semester it is included in a project group work crossing the boundaries of our faculties (T, S and E). Together with our industry partners Dell and Auticon we look at the challenges which young people in the autism spectrum have to face when entering an organization.
The course requires the ability to interact in the classroom and to share knowledge.
The material will be applied in a real case study. Together with Auticon you will develop international marketing strategies in your home countries.
Details will be presented in the first lecture.
For further information check www.auticon.de |
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Voraussetzungen: |
Interaction, team work, creativity |
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Leistungsnachweis: |
examination: case study |
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Kurzkommentar: |
12.12.2019 Excursion to University of Applied Sciences Kempten, whole day |
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