Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden.
Veranstaltung ist aus dem Semester
SS 2018
, Aktuelles Semester: SoSe 2024
|
- Funktionen:
Zur Zeit kein Belegungszeitraum aktiv.
|
01b.2 Fachenglisch für Soziale Arbeit
Sprache: Englisch
Belegpflicht
|
Nr.:
5889
Seminar
SS 2018
2 SWS
Jedes Semester
|
Weitere Links:
|
Einstufungstest
|
Bachelor-Studiengang:
|
Bachelorstudiengang Soziale Arbeit
|
|
|
Studiengang
|
Soziale Arbeit, Abschluss 84,
(
1.
Semester )
- Kategorie : Pflichtfach
|
|
|
|
Gruppe:
|
|
Termin:
|
Mittwoch
14:15
-
17:30
14tägl
Maximal 29 Teilnehmer/-in
Beginn : 21.03.2018
|
|
Raum :
A113
Gebäude A
|
|
Dienstag
16:00
-
17:30
Einzelter.
Beginn : 05.06.2018
Ende : 05.06.2018
|
|
Raum :
A113
Gebäude A
|
|
Gruppe:
|
|
Termin:
|
Mittwoch
14:15
-
17:30
14tägl
Maximal 29 Teilnehmer/-in
Beginn : 28.03.2018
|
|
Raum :
A113
Gebäude A
|
|
|
Inhalt: |
This course is intended to provide an introduction to social work with children and young people in the UK, Australia and Austria. We will debate social problems that have been the focus of major social policy initiatives in the field of childrens rights. In order to emphasize the need to integrate both support for people in their social environments, and the impetus for social change, steps to integrate innovative social work interventions are explored. We will analyse the International Federation of Social Workers code of ethics to identify those sections that demand our active involvement as agents of social change. The course discussions and role-play offer interactive and engaging ways to practice being professional in a second language. We also discuss articles from peer-reviewed social work journals. This course offers students a range of strategies for social work practice based on the principles of human rights and social justice. We look forward to exploring the realm of social work with you! |
|
Lernziele: |
>> ACHTUNG <<
Bitte machen Sie vor Ihrer Anmeldung im LSF den Einstufungstest
http://www.sprachtest.de
und tragen Sie sich dementsprechend in die Gruppen ein.
Niveau B1: Gruppe I
Niveau B2: Gruppe II
________________________________________________________________
- to develop students general proficiency in English;
- to increase students' knowledge of reading and writing skills relevant for social work;
- to strengthen students' communications skills through discussions and debates;
- to increase students' knowledge and understanding of service users needs and rights when accessing community services;
- to strengthen students' understanding of effective, respectful and inclusive communication when working with clients; and
- to improve students' use of English in academic, professional, and social settings. |
|
Leistungsnachweis: |
Unbenotete Prüfungsleistung: --- .
Benotete Prüfungsleistung: Mündliche Prüfung, 30 Minuten.
(Anmerkung zur Mündlichen Prüfung: Wird zusammen mit den anderen Veranstaltungen dieses Moduls geprüft.) |
|
|
Module: |
2. Geschichte, Theorie und Perspektiven der Sozialen Arbeit (1. Semester) (SO) |